Flere spor på motorvejen
Flere spor på motorvejen
Kaffe - sundt eller usundt?
Kaffe - sundt eller usundt?
Arenabyggeri kan genstarte Ørestad
Arenabyggeri kan genstarte Ørestad
Mia er pioner i rækkehusene
Mia er pioner i rækkehusene

Vi mangler en svømmehal i Ørestad
Skrevet af Lise Thorsen (S), medlem af BR    Søndag, 12. februar 2012 21:14
lise_thorsenVand er noget, de fleste kan lide. Og der er næppe noget, der kan samle alle generationer, som muligheden for en svømmetur

Jeg synes, Ørestad mangler en svømmehal. Vi har Plug´n play , og både fodboldbaner og en skøjtehal er på vej. Det er fint.

Men vi har ingen steder, hvor børnene kan pjaske rundt for sjov og lære at svømme for alvor. Eller hvor de voksne kan svømme sammen med ungerne, tage nogle hurtige baner alene, gå en tur i sauna osv.

Ørestad er den del af København, hvor børnetallet vokser aller hurtigst, og derfor får vi også en ny skole i Ørestad Syd. Skolen er udnævnt til at skulle være en af byens profilskoler – dvs. en skole der lægger speciel vægt på bestemte fag. Ørestad Syds skoles profil bliver idræt. Derfor mener jeg, det må være oplagt at bygge en svømmehal enten på eller i nærheden af skolen. En sådan svømmehal kunne bruges af eleverne i skoletiden, og af alle andre uden for skoletiden.

Jeg har derfor bedt Teknik- og Miljøforvaltningen udarbejde et forslag, som jeg vil tage med til de kommende budgetforhandlinger.

Del

Ørestad:

Grundejerforening vælger bestyrelse
17. april var der generalforsamling i Grundejerforeningen Ørestad City. Alle bestyrelsesmedlemmer genopstillede med undtagelser af Anne Aage fra By og...
.

Housewarming mandag!

06 maj 2012, 00.08

Housewarming mandag!
Et spritnyt bibliotek åbner snart i stueetagen af Ørestad Skole på Arne Jacobsens Allé 19. I disse dage bliver bøger sat på reoler, fladskærme hængt op og fatboys pakket ud.Mandag 7. maj er der housewarming med workshop...
.

Lederskifte på friskolen

05 maj 2012, 23.24

Lederskifte på friskolen
Efter seks år som stifter og leder af Ørestad Friskole, har Lotte Kamp nu besluttet sig for at søge nye udfordringer. Hun efterfølges af Søren Hedegaard, som kommer fra en stilling som souschef på Skolen på Islands...
Lysregulering på vej til Ørestad Syd
I løbet af dette år vil der blive etableret lysregulering i krydset Otto Baches Allé/Asger Jorns...
Nordea bygger på Rigsarkivgrunden
Omkring 2.000 medarbejdere skal senest i 2016 arbejde i et nyt hovedsæde for banken Nordea, som bygges på den såkaldte Rigsarkvigrund ved DR Byen metrostation. Henning Larsen Architects har tegnet projektet som kan udbygges...
Mange spørgsmål til planlæggerne om Arenakvarteret
Omkring 30 beboere mødte frem til borgermøde om lokalplanen for Arenakvarteret torsdag...

ØRESTAD AVIS på Facebook

Bestil Nyhedsbrev

Vi sender 1-2 gange pr. måned

Læs e-avis

Kalender fra orestad.net: