Flere spor på motorvejen
Flere spor på motorvejen
Kaffe - sundt eller usundt?
Kaffe - sundt eller usundt?
Arenabyggeri kan genstarte Ørestad
Arenabyggeri kan genstarte Ørestad
Mia er pioner i rækkehusene
Mia er pioner i rækkehusene

Stierne i Byparken er isglatte - eller oversvømmede
Skrevet af Helle Paamand, C.F. Møllers Allé    Tirsdag, 25. januar 2011 00:41

helle_paamand_webKære Grundejerforening, efter netop at have set en mand kæmpe sig med sin klapvogn hen over isen/sneen på vores grussti i parken får jeg atter den tanke…

Kunne vi dog ikke snart få asfalteret de tværgående stier i byparken?

Den ene asfalterede sti, som findes, er fint ryddet, til gengæld er det umuligt for beboerne på CF Møllers Allè at benytte grusstierne til at komme til/fra daginstitutionen på Edvard Thomsens Vej, Fields, Ørestad station eller andet på den modsatte side af parken, da man skal kæmpe sig igennem sneen samt prøve at stå fast på den sne, som er smeltet og nu er blevet til ren is.

Vi havde præcist samme problem sidste vinter/forår… Når sneen engang er smeltet og klimaet her i Danmark vender tilbage til dets normalt regnfyldte leje, kan vi forvente stier, som er fulde af huller og vandpytter.

Efter 3 ½ år i Ørestad overvejer jeg om den korrekte form for fodtøj til at forcere parken i generelt måske ikke er et par store gummistøvler! Måske Grundejerforeningen ønsker at give alle borgere et par gummistøvler? Men mindre kan da også gøre det – et par asfalterede stier, der ryddes for sne om vinteren ville være helt ideelt for mig og mine naboer på CF Møllers Allé.

Del

Kommentarer  

0 #7 Karina Bech Hansen 02.-02.-2011 21:53
Jeg klagede i sommers over det netop modsatte problem, tørke i parken. Men den park er håbløs, tørke ligende tilstande i sommerperioden, og mudder resten af tiden. Gid de ville ofre penge på at få langt dræning om i parken.
Og så er jeg netop en af dem der bor på den "forkerte" side når man har børn og klapvogn, hele vinteren igennem er jeg gået uden om. Et frygtelig tidsspild når nu det skulle være muligt at krydse parken. Stemmer også for en asfaltering!

+1 #6 Nys Gerrig 30.-01.-2011 22:42
Hvornår byges 4D i byparken?

www.dsbo.dk/.../Default.aspx

Tak.

+2 #5 Træt af muder - Enige !! 30.-01.-2011 22:09
I agree.

There is also a lot of water accumulating in the side of the park at C.Møllers Allé 58, 60, 62. How is it possible they do not correct this for so long time? It is a matter of leveling the terrain, so that water goes to the other side...it does not solve anything that they plant grass...it gets distroyed every year ...and it is all full with mud....does it takes so much to correct the step so that it is not against the buildings/entrances?

+3 #4 Mikala Berg Dueholm 30.-01.-2011 21:26
Kære Rita og andre,

På vegne af Grundejerforeni ngen Ørestad City har jeg i seneste udgave af Ørestad Avis et svar på Helle Paamands læserbrev.

Formentlig bliver svaret også lagt ud på sitet her snart af redaktionen.

-3 #3 rita Breum 30.-01.-2011 14:48
Kære Grundejerforeni ng og Helle Paamand

Hvad gør vi ved mudrede stier i City-parken?

Flere har på de seneste ønsket at få stierne i parken asfalterede fordi de her i vinter er alt for mudrede og sumpede

Men ikke alene vil en asfaltering af stierne i parken være grimt. Den vil også være i strid med
de tanker som arkitekterne Mutopia har haft med parkens udseende.

Man laver jo heller altanerne om på Bjerget- så det istedet for træ- får smedejernsgelæn der.

Asfalteringen vil heller ikke hjælpe på de vandpytter der er til gene for fodgængere.
Jeg foreslår derfor at man får noget gjort ved afvandingen.

+3 #2 Anders Fodgaard 29.-01.-2011 21:07
Enig med Helle. Og det er desværre ikke bare på stierne den er gal. Foran Cityhusene og andre steder i parken har vi i store perioder sjap og mudder både forår og vinter. By og havn bruger mange penge på events og branding af Ørestad. Bare de også ville brug dem på dræning af parken, så Plørestad kunne blive til Ørestad, nu mange år efter vi er flyttet ind. Jeg har ALDRIG forstået deres prioriteringer??

+2 #1 Lars Holmqvist 29.-01.-2011 13:45
Har tænkt præcis det samme, godt skrevet :-)

Ørestad:

Grundejerforening vælger bestyrelse
17. april var der generalforsamling i Grundejerforeningen Ørestad City. Alle bestyrelsesmedlemmer genopstillede med undtagelser af Anne Aage fra By og...
.

Housewarming mandag!

06 maj 2012, 00.08

Housewarming mandag!
Et spritnyt bibliotek åbner snart i stueetagen af Ørestad Skole på Arne Jacobsens Allé 19. I disse dage bliver bøger sat på reoler, fladskærme hængt op og fatboys pakket ud.Mandag 7. maj er der housewarming med workshop...
.

Lederskifte på friskolen

05 maj 2012, 23.24

Lederskifte på friskolen
Efter seks år som stifter og leder af Ørestad Friskole, har Lotte Kamp nu besluttet sig for at søge nye udfordringer. Hun efterfølges af Søren Hedegaard, som kommer fra en stilling som souschef på Skolen på Islands...
Lysregulering på vej til Ørestad Syd
I løbet af dette år vil der blive etableret lysregulering i krydset Otto Baches Allé/Asger Jorns...
Nordea bygger på Rigsarkivgrunden
Omkring 2.000 medarbejdere skal senest i 2016 arbejde i et nyt hovedsæde for banken Nordea, som bygges på den såkaldte Rigsarkvigrund ved DR Byen metrostation. Henning Larsen Architects har tegnet projektet som kan udbygges...
Mange spørgsmål til planlæggerne om Arenakvarteret
Omkring 30 beboere mødte frem til borgermøde om lokalplanen for Arenakvarteret torsdag...

ØRESTAD AVIS på Facebook

Bestil Nyhedsbrev

Vi sender 1-2 gange pr. måned

Læs e-avis

Kalender fra orestad.net: